PvP-ben (játékosok ellen) idővel némi előnye lesz rohamos társával szemben, viszont futkározó mágusok ellen (támadó sámán, BM-sura) még nála is gyengébb, még lvl 71 vs 49 meccset is elveszíthet. Immune pajzs ellenében főleg.
Könyvei nem olcsóak, a Strong Body (Erős Test) ára pedig az Aura of Sword-ét (Kard Aurája) követi körülbelül.
Készségei neki sem feltételnül találnak, cserébe két bénító hatású is van, ezek azonban nem 100%-osak.
Build
Nála is olyan arányban kell VIT és ERŐ, ahogy jónak tűnik, de a sok VIT ajánlott.
A sok VIT + erős test mentalokra jellemző, hogy az egyszerű ütések, de néha még a skillek is alig sebzik őket, persze cserébe gyengébben támadnak.
Ezért olykor az sem lehetetlen, hogy két mental nem képes egymást megverni párbajban.
Mivel főleg készségeire épít támadásban, fegyvere kard helyett sokszor a bárd. Ezek bár nagyon lassan ütnek, adnak némi plusz támadóerőt.
Készségek
Minden támadó skillre mehet egy pont, a bénítási esélyt a "fainting effect" jelzi.
Az erős test az egyetlen nem támadó, ez extra védelmet ad fizikai támadás ellen. Mágia ellen nem működik. A gyorstippben ígért "soha nem esik el" tulajdonság G1 szinttől működik!
Feketemágus
Félelmetes erejű karakter, a kezdetektől fogva lealázhatja sajátszintjének harcosait, ninjáit, meg végülis bárki mást (hasonlóanfelszerelve, persze). 1-1 elleni harcban a legjobb, persze másképp isépíthető. Azért vigyázzunk, bármikor előkerülhetnek holmi vadállatgazdag harcosok +9 szerelésbenMéltó ellenfele lehet az íjász, vagy egyes sámánok, de inkább csak magasabb szinteken.
Egy nagyobb és egy kisebb hátránya van: borzasztó rosszul szintel és farmol (kezdetben még jó, de pl metinek ellen mindig gyászos) és PvP-ben néha sok drága kék pot kellhet, hogy kihozzuk belőle a maximumot (ami viszont nem kevés!).
Itt jegyezném meg, piros és kék potból is a kicsi jön ki a legolcsóbban, a nagyobbakat csak a kényelmük és a helyhiány miatt érdemes venni (kevesebb kell belőle).
Előnye kardsura, tőrninja és harcosok ellen elsöprő, akár az íjászé. A mentálharcos híres Erős Teste mágia ellen hatástalan!!
Azért vannak helyzetek, ahol nagy gondban van.. erről a készségeknél.
Építése
VIT és INT szükséges, amíg mindkettő meg nem telik.Általában az 1:2 arány a divat, esetleg ügyesebbek a full INT-et (1-2ilyen suráról hallottam, ők dícsérték).
Láng lelkével kb 2:3 arányt találtam a legjobbnak, ennél kevesebbVIT-tel egyre több harcos vert meg, majd ismét több VIT-tel javult ahelyzet.
60. szinten, teli VIT és INT után ÜGY-et adjunk, tovább erősíti askilleket, növeli a védelmet, kitérést! A ERŐ úgysem érne semmitmagában azon a szinten, mikor mindenki 500+ védelemmel rohangál...
Persze a harci ló után egy kis forint-befektetéssel variálhatunkVIT-INT és VIT-ERŐ buildek között ha egy ideig szintelgetni szeretnénk.
Tartsuk észben, hogy a kard ellenére ez egy mágus! Fegyverét inkább"varázspálcának" használja, kiválasztásnál a mágikus értékrefigyeljünk! Lvl 25-től párban jönnek a kardok, és mindig a suráké azelső. Tehát a 32-es kard a 25-ösnek "harcos" megfelelője! Egyformák,csak a fizikai és mágikus erő van felcserélve rajtuk. A Telihold-kardalapjában véve szintén a surának kedvez, annál a készség-értékrefigyeljünk vásárláskor.
Ezüst, Másfélkezes, Véres, Repülő varázsló, stb a surák kardjai. A jómágust nem érdekli, mekkorát üt vele (lovon úgyis kap jó sok ERŐ-t.Lóról szinteléshez viszont érdemes egy harcos-kardot felplusszolni,hacsak nincs jó FMS-ünk)
Láng lelke: A harcosok szerint utálatra méltó dolog, ajáték messze legjobb párbaj-készsége. Ki/be kapcsolható skill, devigyázzunk, mert újratöltése van, ha kézzel kilövöd, vagy MP-hiánymiatt áll le, egy ideig nem lehet újra hívni.
Önálló életet él, nem baj ha épp ütik a fejed vagy bénítva vagy, őminden 3mp-ben kiválaszt magának egy célpontot (magától, sajnos sokszora leggyengébbet vagy épp már haldoklót, de természetesen csak abeállított PvP-módnak megfelelőt), és beledurrant egy elég szépet.
Emiatt szörnyek közt nem lehet vele normálisan PvP-zni, főleg azokat támadja. Ha terepen kell verekedni, keress gyorsan szörnymentes helyet!Ugyanez a helyzet, ha valakit meg akarsz verni a tömegből városban, stb - el kell csalni üres helyre!
Kegyetlen játékosnak jobb, ha a sarokban kéznél van a PvP-mód állítómenüpont, csak ezzel lehet valemennyire irányítani a szellemet.
Lóról látszólag működik, de olyankor nem sebez!
Szintelni is jó, ha nagyobb szörnyek ellen megyünk. Márpedig kezdetbenazok jobb XP-t adnak, aztán majd ott lesz a harci ló a megnöveltERŐ-vel.
A Sötét kő lassan tüzel és tölt újra, defejlesztve igen erőset üt, tehát főleg párbaj elejére, vagy céhesháborúba való. Egy ellfenfelet sebez meg.
A Lángcsapás -ra kell legalább egy pont, mivelcsak ez a skill löki fel az ellent. Masterelni 3-4 skillként érdemeslegfeljebb, mert bár PvP-ben jól használható több célpont ellen (is),nagyon be kell gyakorolni, pontosan milyen messze hat! (Kb lánglelke-hatótáv)
A Szellemcsapás nagyobb területre hat, degyengébb - viszont jó eséllyel lelassítja az ellelfeleket - ez jóljöhet párhajban is, a harcos ütéseit kerülgetve. Több karakter ellenharcolva jó taktikai skill, mivel tömegesen is lassíthat, illetvesebezhet. Könyvét általában fillérekért lehet beszerezni.
A Sötét támadás egy gyorsan újratöltő és gyorsan elsüthető készség, közepes erővel és lőtávval. Egy ellenfelet sebez meg.